سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یکی از سایتهای جالب و موفقی گه برای من در دوران نوجوانی الگو شد ایران پروکسی بود .

این سایت با فعالیت زد فیلترینگ و یا عبور از فیلتر و رمز نگاری اطلاعات کار خودش رو آغاز کرد.

برام بسیار جالب بود که سایتی با این قدرت بتونه فیلترینگ رو دور بزنه و همیشه دوست داشتم بفهمم مدیران این سایت کی هستن ( آخرشم نفهمیدیم البته بجز چند تاشون که دستگیر شدن )

 

خب برای چی برای من محبوب شدن ؟ بهتون میگم:

این گروه با بودجه شخصی خودشون دست به ابتکاراتی زدن که تا بحال کسی انجام نداده بود ( نه به این گستردگی ) و با هوش و ذکاوتی که داشتن همیشه بهترین خدمات رو به کاربراشون میدادن ( شده بودن بلای جون وزارت اطلاعات :D). جالبه بدونید روبات های این گروه رو 15 میلیون کاربر ادد  داشتن و استفاده میکردن و حدود 70 میلیون وب پروکسی عرضه کردن یعنی در اون زمان به اعضای هر نفر یه فیلتر شکن بود ( در واقع به معنای واقعی اصلا میشه گفت فیلتری وجود نداشت )

 

این گروه بسیار باهوش بودن و با بودجه کمی که داشتن کار خیلی بزرگی کردن . نمیگم کارشون خوب بوده اما بنظرم بدم نبوده اما اگر مدیریت بیشتری میکردن که کاربر ها نتونن وارد سایتهای خلاف بشن و سایتهای علمی باز باشه بهتر بود.

 

خود من به شخصه بارها شده که دنبال مطلبی میگشتم و دقیقا همون مطلب توی سایتهایی بود که فیلتر بودن جونم بالا اومد تا تونستم مطالب خودمو دریافت کنم

 

پانوشت: سیستم فیلترینگ با اینکه بسیار مزایا داره معایبی هم داره مثلا دنبال یه فایل آموزشی توی یوتیوب بگردید ببنید چقدر فایلهای مفید آموزشی براتون میاره . حالا بخاطر فیلتر شما از اینهمه نعمت و علم بی بهره هستید .

گرچه من اصلا فیلتر ندارم بدلیل اینکه خودم یک سرور گرفتم و روی اون تنظیمات مورد نظر رو انجام دادم


نوشته شده در  شنبه 89/9/6ساعت  5:42 عصر  توسط حسین بهنام اسکویی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
آموزش برنامه نویسی در لینوکس پارت 1
کتاب آموزش تیم ویور ( اتصال به رایانه از راه دور)
یه قول میدم اگر بشه بدردتون میخوره
در ایران میوه فروش بشید بهتره یا برنامه نویس؟
آیا برنامه نویسان مخترع اند؟
[عناوین آرشیوشده]